35.6 C
Arta
Πέμπτη, 5 Αυγούστου, 2021

Αφυδάτωση. Ο μεγάλος ύπουλος καλοκαιρινός εχθρός

Όταν ένα άτομο παθαίνει αφυδάτωση, αρχίζει να αισθάνεται δίψα. Νιώθει το στόμα και τα χείλη ξηρά και παθαίνει ναυτία. Μερικοί αισθάνονται ζάλη ή παρουσιάζουν πονοκέφαλο.

Καθώς το σώμα αρχίζει να ιδρώνει, ο καρδιακός ρυθμός ανεβαίνει και το αίμα ωθείται στο δέρμα για να διαλύσει μέρος της θερμότητας. Σε αυτήν την προσπάθεια να ηρεμήσουμε, τελικά καταλήγουμε δημιουργώντας περισσότερη θερμότητα στο σώμα μας.

Το κλειδί για την αποφυγή της αφυδάτωσης – μια επικίνδυνη απώλεια σωματικών υγρών που προκαλείται συχνά από την έκθεση σε θερμότητα – είναι να αναπληρώνουμε τα υγρά μας συχνά.

Εκείνοι που κινδυνεύουν περισσότερο να αφυδατωθούν είναι άτομα που κάνουν εξωτερικές εργασίες όπως σωματική άσκηση, δουλειές κήπου και κατασκευαστικές εργασίες. Μπορούν να αφυδατωθούν μέσα σε λίγες ώρες. Μερικές φορές, αυτό μπορεί να συμβεί τόσο γρήγορα όσο 30 λεπτά.

Υπάρχουν επίσης μερικά φάρμακα που μπορούν να προδιαθέσουν κάποιον σε ασθένειες που σχετίζονται με την θερμότητα και την αφυδάτωση, οπότε ας μιλήσουμε με το γιατρό μας κι ας προσέξουμε όταν παίρνουμε αντιισταμινικά, φάρμακα όπως η ιβουπροφαίνη και διουρητικά κατά τη διάρκεια ενός θερμού κύματος.

Είναι ενδιαφέρον ότι το νερό δεν είναι το καλύτερο “φάρμακο” όταν φτάνουμε στην αφυδάτωση καθώς για να αναπληρώσουμε τους ηλεκτρολύτες μας, τα αθλητικά ποτά (τα ποτά ηλεκτρολύτη) είναι η καλύτερή επιλογή.

Αποφύγουμε όμως τα αθλητικά ποτά διαίτης, επειδή χρειαζόμαστε πραγματικά την ζάχαρη για να βοηθήσουμε το στομάχι μας να απορροφήσει νερό.

Μια καλή εναλλακτική λύση είναι να αναμίξουμε μισό κουταλάκι γλυκού αλάτι και έξι κουταλάκια γλυκού ζάχαρη σε ένα λίτρο φλιτζάνι νερό.

Τα συμπτώματά μας θα αρχίσουν να βελτιώνονται σε 15 έως 30 λεπτά. Εάν επιδεινωθούν, ίσως είναι καιρός να επισκεφθούμε νοσοκομείο.

Η αφυδάτωση, εάν δεν αντιμετωπιστεί, μπορεί να αποβεί απειλητική για τη ζωή

Τελευταία Νέα

spot_imgspot_imgspot_imgspot_img
spot_imgspot_imgspot_imgspot_img

Σχετικά Άρθρα